להוציא לבד ספר או עם הוצאה?

שאלה שמעסיקה כותבים רבים היא למה בעצם לצאת עם הוצאה, במיוחד כזו שדורשת תשלום?
אנשי המקצוע זמינים ומזמינים, ניתן לפנות אליהם ולהיעזר בהם באופן ישיר.
יותר מזה, בעבודה ישירה מול אנשי המקצוע ניתן לבחור את האדם שאנחנו מתחברים אליו, המחויבות שלו היא כלפי הכותב ולעיתים הוצאה עצמית זולה יותר מאשר הוצאה לאור אשר "גוזרת קופון" בדרך.

להוצאה לאור יש ניסיון.

ניסיון

להוצאה לאור יש ניסיון עם אנשי המקצוע. היא מכירה ויודעת מה נכון לכתב היד ואלו אנשי מקצוע מתאימים. היא יודעת להתאים ולכוון את הפקת הספר לכיוון התוצאות הטובות ביותר

מונטין

להוצאה לאור יש מוניטין מסוים הן בקרב אנשי המקצוע והן בקרב קוראים. קוראים שמכירים את הקו הספרותי שבו נוקטת ההוצאה יודעים למה לצפות מן הספרים היוצאים במסגרתה.

ליווי וגיבוש הידע

הפקת ספר הוא תהליך מורכב המצריך מפגש עם הרבה בעלי מקצוע וקבלת החלטות רבות ומגוונות. לא תמיד ברור מה נכון, לא תמיד יש תשובה אחת נכונה. ליווי של איש מקצוע מנוסה, שייכול להציע עוד אלטרנטיבות, מסייע לגבש החלטות.

חיסכון

השוק כאמור פתוח, אולם הזמן הנדרש לטפל בספר, לעמוד בקשר עם הגורמים השונים יכול להתיש את הכותב. במקום להתרכז בכתיבה, בשיווק, בחיים הפרטיים שלו הוא עסוק בענייני בירוקרטיה ותיאומים בין גורמים שונים. 

תמיכה וגיבוי

במהלך הוצאת הספר עובר הכותב רגעים של הצלחה ופחות. גם לאחר שהספר רואה אור יש הרבה עליות ומורדות. העובדה שישנה הוצאה שעומדת מאחורי הספר, שתומכת בכותב ובספר מאפשר לכותב להתמקם במרחב הספרותי בביטחון רב יותר. 

כאמור, יש יתרונות בהוצאת ספר לבד, וזה לגמרי אפשרי.
יחד עם זאת, יש יתרונות רבים בעבודה עם הוצאה לאור וכדאי לשקול. ולבחור מתוך הכרות עם הוצאות שונות והספרים שהן מוציאות. 

עקבו אחרינו

ספרים חדשים

  • מבצע!

    לגדול נכון

    98.00 
  • מבצע!

    אשתר

    80.00 
  • מבצע!

    האברך יענקי וייסברג

    65.00 
  • מבצע!

    עולם הקשת וסיפורים

    65.00